Project Techniek gaat van start!

26-03-2021
Op dinsdag 23 maart hebben de Kievit en de Krakeend op een spetterende manier Project Techniek geopend.

Het was een bijzonder moment. Met alle corona maatregelen is het lastig om gezamenlijke activiteiten te doen. De lichtjestour op 11 november was het laatste moment dat we met alle kinderen tegelijk iets konden organiseren. Met speciale kijkvakken op het schoolplein, een strakke organisatie met naar binnen en buiten gaan en groepen die vanuit het klaslokaal konden kijken was het mogelijk om tegelijkertijd naar de opening te kijken. De kinderen die het optreden gezien hadden vonden het vooral fijn om weer samen te zijn en iets samen te beleven.

De opening was spectaculair. Kinderen van de Kievit brachten een futuristische dans ten tonele waar het symbolische lint doorgeknipt werd en met letters de tekst 'project techniek is geopend' lieten zien aan het publiek. De kinderen van de Krakeend maakten het schitterend af met een super strakke dans op het nummer 'Raar maar waar' van Kinderen voor Kinderen.

Met dit optreden is het startsein gegeven om de komende periode de wereld van techniek in te duiken. Elke bouw gaat een ander aspect uitlichten binnen het thema, met onderdelen als theatertechnieken en bouwtechnieken, maar ook gaat er met IT innovatiemiddelen gewerkt worden. Binnen ons boeiend onderwijs gaan wij aan de slag met ontwerpend leren en de C die centraal staat is creativiteit. Dat betekent niet dat de kinderen creatief moeten zijn in knutselen, maar vooral creatief zijn in oplossingen bedenken en ideeën aandragen.

Wij gaan weer een boeiende, leerzame periode tegemoet!

Team Weidevogels

Leerlingen aan het woord

"Bij ons op school krijgen we boeiend onderwijs."

"Je mag veel zelf kiezen. Dat vind ik leuk."